スポンサーサイト

一定期間更新がないため広告を表示しています

| - | | - | - |
<< Fasion models take risks | main | Egg in toast >>

First Visit to the House of Councillors

 
国会へ行ってきました!

*click jp below to read more*


国会と言っても、衆議院と参議院があり、衆議院は完全に議員の推薦がなくてはだめ、参議院は平日は見学可、日曜は推薦要とのことでした。うーん、面倒。

私は東京に何度も来ているのに、一度も国会の中に入ったことがないから、行きたい!と思い、手を打つ?ことに。

Japan's Diet has two houses: the house of representatives and house of councillors. Recommendation from a house member is always needed to visit the house of rep, and for the house of councillors, visitors can join a tour without appointment on weekdays but they need recommendation on Sunday.

Since I've never entered the Diet building though I've been to Tokyo quite many times, I really wanted to go and decided to take some action.

で福岡にいる友人の名前を使わせていただき、福島みずほさんの事務所に電話しちゃいました。「あ、あの○○の友人なんですけど・・・」とかなり怪しげだったと思うんですが、秘書の方が快く推薦を引き受けてくださいました。

So, I called the office of Mizuho Fukushima, the chair of Social Democratic Party, using my Fukuoka friend's name... I think I sounded strange when I said "Hhhello, I'm friend of ....", but a secretary kindly accepted to offer us an approval to visit the House of Councillors.

月に一度の、特別に中をいろいろ見て回れる日曜とのことで、ヨーロピアンな建物を堪能してまいりました。中の写真は一応控えてとのことだったので、残念ながらここではお届けできませんが、本当に綺麗でした!あの退屈な国会討論の場とは思えないほどです。

I and the other two new interns fully enjoyed the European style building as it was a special Sunday that approved visitors can see places that cannot be seen in the usual tour. Unfortunately we're not allowed to share the photos of the interior in public. It was absolutely beautiful. I couldn't believe it was a place for that boring dibate by politicians.

美しいモザイクの床や、ステンドグラス、徳島や沖縄から持ってきた大理石の柱など、地震が起きたらここに逃げたらいいんじゃないかというほどの、頑丈なつくりです。

The building, with beautiful mosaic floor, stained glasses, and marble pillars whose stones are brought from Tokushima and Okinawa, looked so well-built that I thought I should come here when an earthquake occurs.

そして、四角のつくりのため、どの廊下も同じに見えます。警備の人が、はぐれないようにしてください。迷いますから。」というのが、わかったような気が。

Since the building is square-shaped, all corridors looked same. I understood why a guard said "Stay with me or you'll get lost."

この日は、ものすごく暑く、汗がだらだら・・・困るのは、私もつれてきた新インターン2名も、東京の土地勘がないこと。暑いし、おなかすいたし、ということで私がなんとなくネットで見た、福岡にもあるAUX BACCHANALESへ歩いていくことに。うーん、もう7年ぶりとかでしょうか。

It was such a hot day and I sweated a lot... the problem was that we are not familiar with Tokyo's geography. It was hot and we were hungry after the tour, so we decided to walk to AUX BACCHANALES, a French cafe I randomly checked on the web. There is a branch in Fukuoka and it's been over 7 years to go there again.




思い切り、テラスには座る気力がなかった私たち。暑かったので室内へ。メダイを頼んだTちゃんと、confit de canard(1200円)を頼んで盛り上がってる私。ここのランチは、700円〜1800円くらいで色々フランスのカフェランチを食べられます。

We absolutely had no energy to sit at the terrace. It was so hot that we decieded to sit inside. T ordered medai and that's me in the photo being exicted eating confit de canard. You can enjoy French cafe lunch here from 700 to 1800 yen.



キャラメルがあるとくれば、私はキャラメルを頼む! I always order caramel ice cream if they have one.

 

で、もう一人のRちゃんとは別れて、私たちはべたに浅草に。おみくじもひいてみたりして、日本人なのに思い切り観光してしまいました。「凶が出そうな予感・・・」というTちゃんがひいたのは小吉。Small fortuneとあって、なんか微妙。私は吉でした。

After saying good-bye to R, another intern, we went to Asakusa, though it's a typical sightseeing spot for foreigners. We even tried a written oracle although we're Japanese. T thought she'd pick "ill fortune", but hers was small fortune. Mine was regular fortune.



煙も頭にあてたりして・・・でも私がやると、「まじないかけてるみたい」と言わました・・・ It's said that putting the incent smoke on a head will make us smarter. But T said I look like I'm casting a spell or something...



最後はもちろん、甘味処「梅園」で。アイス食べたんだけど、クリームみつまめにしちゃいました。黒蜜と寒天はさっぱり、暑さも忘れる美味しさでした。あーでも暑かった!

Last but not least, we had another dessert at Umezono, a Japanese dessert place. Though I already had ice cream, I ordered cream mistumame:) Black syrup and kanten (agar) were so refreshing and delicious that I could forget the hot weather for a while.
| la vie | 14:54 | comments(0) | - |

スポンサーサイト

| - | 14:54 | - | - |
Comment










03
--
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
--
>>
<<
--
Profile
Sponsored links
New entries
Archives
Categories
Recent comment
Recommend
草木の如く
草木の如く (JUGEMレビュー »)
エミリー・シモン
エレクトロ・ポップな音楽で、英・仏で歌っています☆不思議な音階や音作りで、彼女は「フランスのビョーク」と言われていますが、ビョークよりチャーミングな聲かな・・・
Recommend
ヤンヤン 夏の想い出
ヤンヤン 夏の想い出 (JUGEMレビュー »)
ウー・ニエンジエン
最近逝ってしまったEdward Yang監督の作品。美しい映像に、細やかな人間描写が胸を打つ。尾形イッセーがいい味出してます。
Recommend
Baroque Cantatas from Santiago de Cuba
Baroque Cantatas from Santiago de Cuba (JUGEMレビュー »)
Enrique Filiu,Jesus Cantero,Leonardo Amado,Alejandro Rodriguez,Esteban Salas,Benjamin Torrijo,Maria Victoria del Collado,Moises Hernandez-Dumenigo,Christian Mouyen,Ileana Jimenez Cala
Recommend
A Small Corner of Hell: Dispatches from Chechnya
A Small Corner of Hell: Dispatches from Chechnya (JUGEMレビュー »)
Anna Politkovskaya,Alexander Burry,Tatiana Tulchinsky,Georgi Derluguian
暗殺されてしまったロシア人女性記者の書いた本。このときはまだ、やはり暗殺されかけて生き延びていて、希望だったのに・・・
Recommend
DAYS JAPAN (デイズ ジャパン) 2006年 09月号 [雑誌]
DAYS JAPAN (デイズ ジャパン) 2006年 09月号 [雑誌] (JUGEMレビュー »)

日本が誇る、フォト・ジャーナリズム雑誌。「一枚の写真が国家を動かすこともある」をスローガンに毎月発行。
Recommend
Mobile
qrcode
Links
Others
無料ブログ作成サービス JUGEM